Étrend kiegészítőket árulunk, melyek nem GYÓGYHATÁSÚAK! Kedvező élettani hatással rendelkezhetnek, egyénenként eltérően, jelölésük, megjelenítésük, és reklámozásuk során nem engedélyezett betegséget megelőző vagy gyógyító hatást tulajdonítani, illetve ilyen tulajdonságra utalni. Kérjük a gyártók leírásainak és reklámjainak olvasásakor ezt vegyék figyelembe!
X

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

RENDELÉSI, SZÁLLÍTÁSI INFO

NYITVATARTÁS (rendelések teljesítése):

Hétfőtől péntekig, 9-17 óráig.

OLVASSA EL ÚTMUTATÓNKAT!

KÁRTYÁS FIZETÉS 1 PERC ALATT!
LETÖLTHETŐ TELJES ÁRLISTA

MIT OKOZHAT A VITAMINHIÁNY?

VITAMINHIÁNY, 2021. 05. 25.
VITAMINHIÁNY TÜNETEI
Fáradékony vagy, száraz a bőröd és kirepedezik a szád?
Előfordulhat, hogy mindezek mögött vitaminhiány áll, ezért érdemes időben reagálni az intő jelekre, és megelőzni a betegségek kialakulását. Összegyűjtöttünk néhány  tünetet, és 5 tippet, amivel azt kezelhetjük.

VITAMINHIÁNY TÜNETEI

Állandó kimerültség

Az állandó fáradtság és stressz mögött több ásványi anyag és vitamin hiánya is állhat, de a szervezetből az egyik leggyorsabban kiürülő anyag a C-vitamin, ezért fontos a napi bevitelre odafigyelni. A C-vitamin hiánya az immunrendszer legyengülését okozza, aminek első tünetei a fáradékonyság, és a szokásosnál kevesebb teherbírás.

Egy egészséges felnőtt nőnek körülbelül napi 75, egy férfinak 90 milligrammra van szüksége naponta, de az immunrendszert jobban igénybe vevő időszakokban, például túlórázásnál, és kevesebb alvásra fordított idő mellett, érdemes növelni a napi mennyiséget.

 

Száraz ajkak

A vízben oldódó vitaminok közé tartozik a B6, ami a C-vitaminnal együtt nagyon gyorsan kiürül a szervezetből. A B6-vitaminhiány tüneteként jelentkezhet a kiszáradt, olykor megrepedezett bőr. Mivel az idegrendszerre is hatással van, a bőrbetegség mellett jelentkezhetnek depressziót, álmatlanságot mutató jelei is.

B6-vitaminból egy felnőtt embernek átlagosan 1,3-1,5 milligrammra van szüksége. Napi bevitel mennyisége azonban a fehérjebeviteltől is függ, ugyanis megtalálható a májban, a húsban, a tejtermékekben, a tojássárgájában, a barna lisztben és az ebből készülő ételekben.

 

Egészségtelen körmök

A vashiány egyik árulkodó jele, amikor a körmeid törékennyé, gyengévé válnak és elveszítik egészséges, rózsaszínes árnyalatukat. A vas legfontosabb feladata az oxigén és a szén-dioxid szállítása a szervezetben, hiánya fáradtságot, levertséget is okozhat.

A nőknek átlagosan napi 18 milligramm, a férfiaknak átlagosan napi 8 milligramm vasra van szükségük. A menopauza után pedig körülbelül a felére, napi kb. 9 milligramm vasra van szüksége a női szervezetnek.

A vas legjobban állati eredetű élelmiszerekből meríthető, a húsokban, a májban és egyéb belsőségekben is megtalálható.

 

Izomfájdalom

A B-vitaminok közül a B12 az, amit a szervezet picit hosszabb ideig képes elraktározni, azonban ennek kiürülését sem érdemes megvárni. Hiánya fáradtságot, az izmok elgyengülését okozhatja, ami a végtagokon zsibbadás érzésével jelentkezhet. Aki vérszegény, esetleg vegetariánus vagy vegán életmódot követ, annak érdemes áttanulmányoznia, hogy mely élelmiszerekből ajánlott tudatosan többet fogyasztani. B12-vitaminban gazdag ételek a következők: szardínia, lazac, tonhal, tőkehal, bárány, kagyló, garnélarák, tejtermékek közül pedig a joghurt és a tej.

 

Farkasvakság

Az A-vitamin szemünk védelméért dolgozik, hiánya csökkenti a szervezet fertőzésekkel szembeni ellenállását. Az éleslátásért a béta-karotin felel, aminek túladagolása szinte lehetetlen, hiánya viszont farkasvaksághoz is vezethet. Az előfordulása inkább az idősebbek körében gyakoribb, aminek a hátterében a kevésbé vitamindús étrend is állhat. A sárgarépában van a legtöbb, de megtalálható még a sütőtökben, a sárgadinnyében és a tojássárgájában is.

Mi okozhat vitaminhiányt?

Alultápláltság, hiányos, illetve egyoldalú táplálkozás, kóros diétázás, felszívódási zavarok (gyomor-bélrendszeri műtétek után, bélfertőzések, krónikus bélrendszeri gyulladások, veleszületett felszívódási zavarok, a bélflóra egyensúlyának felborulása antibiotikum kúrát követően).

Terhesség és szoptatási időszak: mind a kismamák, mind a csecsemők és kisgyerekek vitaminigénye megnő!

További okok: stressz, fertőzések, trauma, operáció, krónikus betegségek, alkohol- és/vagy nikotinfogyasztás, májbetegségek, vesebetegségek, cukorbetegség (diabétesz).

A legismertebb vitaminok hiányának tünetei

A-vitamin és hiánya: az A-vitamin elsősorban szemünk egészsége szempontjából fontos, de szükséges a bőr és a csontok felépítéséhez is. Hiányában csökkent látóképesség, illetve farkasvakság alakulhat ki, a bőr szárazzá, pikkelyessé válhat.

B-vitaminok és hiányuk: a B-vitamin csoport legismertebb tagja a B1-, a B2-, a B6- és a B-12-vitamin. Általánosságban elmondható valamennyi B-vitaminról, hogy az idegrendszer egészséges fejlődéséhez és működéséhez nélkülözhetetlen.

B1-vitamin hiányában keringési zavarok, idegbénulás, ödéma és izomsorvadás alakul ki.

A B2-vitamin-hiány követeztében bőrproblémák, szájzugberepedés, korpásodás jelentkezik, gyerekeknél látásromlás és a növekedés elmaradása következik be.

A B2-, a B6- és a B-12 vitaminok hiányának közös tünete a fáradtság, levertség, légszomj, a bőr és a nyálkahártyák sápadtsága, összpontosítási zavarok, teljesítményromlás, fejfájás, émelygés, alacsony vérnyomás, szédülés, nyelési zavarok, hasfájás és keresztcsonti fájdalom.

C-vitamin és hiánya: a C-vitamin hiányából adódó betegség a skorbut, amely fogínyvérzéssel, a szájnyálkahártyán megjelenő fekélyekkel, bőr- és izombevérzésekkel jár.

D-vitamin és hiánya: Régóta ismert tény, hogy a D-vitamin nélkülözhetetlen a csontok egészséges fejlődéséhez és működéséhez. Újabb, napjainkban is folyó kutatások arra is fényt derítettek, hogy bizonyos daganatos betegségek megelőzésében és kezelésében, a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és a Parkinson-kór megelőzésében is szerepet játszik. Hiányában gyerekeknél angolkór, csontdeformitás, felnőtteknél csontlágyulás alakulhat ki.

E-vitamin és hiánya: az E-vitamin hiányában izomgyengeség, idegi- és látászavarok léphetnek fel.

Az E-vitamin védi a szívet, ugyanis szabadgyök-fogó hatása védi a szív koszorúereit (ez a szívizmokat vérrel ellátó ér) a károsodásoktól, így kevésbé alakul ki érelmeszesedés. A vérlemezkék összecsapódását, vagyis a vérrögképződést gátolja, ezzel véd a trombózis, a szívroham és a szélütés kialakulása ellen is.

Az agyunk számára is jótékony hatású, mert az idegsejteket védő sejtek sok zsírsavat tartalmaznak, melyek szintén ki vannak téve a szabad gyökök károsító hatásának. Az E-vitamin segíti a megfelelő állapot fenntartását, és csökkenti például az Alzheimer-kór kialakulását.

Az immunrendszer védőfunkcióját is sok ponton támogatja, így csökken a fertőzések kialakulása. Csökkenti a bőr sérülékenységét, gyorsítja a sebgyógyulást, védi a vörösvértesteket a károsodásoktól.

E-vitamin szedése nagyon fontos olyanoknál, akik légszennyeződésnek vannak kitéve, mivel a légszennyezés egyrészt csökkenti a felszívódását, másrészt a hatására keletkező károk enyhítésében is jótékony hatású az E-vitamin. Hiánya férfiaknál terméketlenséget és a nemi aktivitás esetleges csökkenését okozhatja, nőknél pedig a terhesség károsodását, a magzat méhen belüli elhalását válthatja ki.

Cimkék:vitaminok, vitaminhiány, vitaminhiány tünetei,

Kosár
Az Ön kosara jelenleg üres!
Gyártók
Utoljára megtekintett
Még nem tekintett meg egy terméket sem.
Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.